این خانه خانه ی ماست

این خانه خانه ی ماست

فعالیتهای مرکز فرهنگی هنری اشنویه
این خانه خانه ی ماست

این خانه خانه ی ماست

فعالیتهای مرکز فرهنگی هنری اشنویه

ویژه برنامه روز جهانی کودک سال 1391 مرکز اشنویه

 حضرت رسول اکرم (ص) می فرماید: " اگر کسی دارای طفل خردسالی بود باید با او در جنبشهای کودکانه و حالت بچه گانه همکاری و هماهنگی نماید. " 

روز جهانی کودک بهانه ای برای ورود به جهان کودکان است؛ برای ورود به این جهان باید آگاهی های خود را فراموش کنیم و با ناآگاهی های کودکانمان همراه شویم. آموختن زبان کودکانه نیز قدم بعدی است. 

در سال 1946 بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا ، انجمن عمومی سازمان ملل به منظور حمایت از کودکان ، مرکز یونیسف را که ابتدا انجمن بین المللی ویژه کودکان سازمان ملل نام گرفت ایجاد کرد.
در سال 1953، یونیسف ( United Nations International Emergency Fund ) یکی از بخشهای دائمی در سازمان ملل گردید . و روز 8 اکتبر " روز جهانی کودک " نام گذاری شد.
کودکان در این روز ، خواهان یادآوری این مسئله هستند که سالانه هزینه های غیر قابل تصوری صرف تولید انواع سلاحهای هسته ای و غیر هسته ای می شود حال آنکه در سال کودکان بسیاری از گرسنگی ، عدم امکانات بهداشتی ، سوء تغذیه و ... جان خود را از دست می دهند و کسی نگران آنها نیست !
یونیسف اعلام داشته که تنها با اختصاص پنج دلار برای هر کودک می توان جان 90 درصد از کودکانی را که سالانه می میرند ، نجات داد و برای بهبود چشمگیر زندگی کودکان جهان سوم ، کافی است که فقط مبلغ شش هفته بودجه تسلیحاتی جهان هزینه شود.
وظیفه انجمن کمک به کودکان یعنی یونیسف ، مراقبت از کودکان و برآوردن نیازهای اولیه آنها در سالهای ابتدایی زندگی ؛ ترغیب و تشویق والدین به تعلیم فرزندان می باشد.
همچنین تلاش این انجمن برای کاهش بیماری ، مرگ و میر در کودکان و حمایت از آنها هنگام جنگ و حوادث طبیعی و ... است .
در مقدمه کنوانسیون حقوق کودک آمده است که:
«
کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی ، محبت و تفاهم بزرگ شود ». 

  

مرکز اشنویه با دعوت از کلیه مدارس ابتدایی سطح شهر و ایجاد فضایی شاد برای کودکان این هفته را گرامی داشت. برنامه های اجرا شده در این روزها: نمایش عروسکی میمون ناقلا، نمایش خلاق با اجرای دلقک، شعرخوانی ، مسابقه ، معرفی مرکز، نمایش فیلم، پخش سرود کانون، تقدیر از اعضاء فعال و برگزاری نمایشگاه بخش فروش و آثار اعضا

 

 

  

 

منتظر بروز رسانی این عکسها باشید. با تشکر

کلاس ویژه آموزش خردسال

دوره ی دوم کلاس ویژه خردسال این مرکز از مهرماه سال 91 شروع شده است. در این دوره علاوه بر فعالیت بر اساس کتاب، فعالیتهایی نظیر سفالگری، نقاشی، بازی و سرگرمی نیز با کودکان انجام میشود.
 

شرکت در تظاهرات

در روز ششم مهرماه در شهرستان اشنویه تظاهراتی علیه اهانت به ساحت پیامبراکرم (ص) با شرکت مسئولین و مردم مسلمان شهرستان صورت گرفت که مربیان مرکز نیز همراه با تعدادی از اعضا با شرکت در این راهپیمایی انزجار خود را از این عمل زشت و شرک آمیز نشان دادند. 

 

هفته دفاع مقدس

یک عمر نقش خیالی، از این و آن کشیدم
بر صورتک‌های سنگی، تصویر انسان کشیدم
روزی که از آتش و خون، پروانه‌ها پر کشیدند
پرواز از یادمان رفت، از عشق دامان کشیدیم
ما راهمان را جدا آن سمت خیابان کشیدیم
کوچید ایل پرستو، ما پای در بند بودیم
ماندیم در عصر سرما، جور زمستان کشیدیم
بر چشم‌هایی که خشکید در خشک‌سال حقیقت
با آب رنگی مجازی تصویر باران کشیدیم
رفتند تا زندگی را در کوچه فریاد کردند
این بود ما بار خود را تا خط پایان کشیدیم
حالا چه خندان و سرمست از آن زمستان گذشتیم

به مناسبت هفته دفاع مقدس در مرکز اشنویه برنامه هایی به ترتیب زیر اجرا گردید:


معرفی هفته دفاع مقدس برای اعضا

دیدار از خانواده شهدا و جانبازان همراه با اعضا

رفتن بر سر مزار شهدا و قرائت فاتحه

 برپایی نمایشگاه عکس دوران دفاع مقدس به همراه پخش سرود هفته دفاع مقدس

 معرفی شخصیتهای مهم در جریان جبهه های حق علیه باطل