این خانه خانه ی ماست

این خانه خانه ی ماست

فعالیتهای مرکز فرهنگی هنری اشنویه
این خانه خانه ی ماست

این خانه خانه ی ماست

فعالیتهای مرکز فرهنگی هنری اشنویه

عمرتون صدشب یلدا__دلتون قد یه دریا__توی این شبهای سرما __ یادتون همیشه با ما

بدو که روز کوتاهه / پاییز آخر راهه

هندونه رو آوردی ؟ / جوجه هاتو شمردی ؟
زمستون میشه فردا / مبارک باشه یلدا !


به مناسبت شب یلدا مربیان و اعضای مرکز اشنویه به اجرای فعالیتهای زیر پرداختند:  فضا سازی , ساخت کاردستی انار ، بیان پیشینه و تاریخ شب یلدا، 

قصه گویی مربیان و اعضا ,مسابقه ضرب المثلها ، خواندن شعرهایی از حافظ و  تفالی به آن،پذیرایی و اهدای جوایز















همه لحظه های پایانی پاییزت ، پر از خش خش آرزوهای قشنگ
یلدا مبارک

محقق و پژوهشگر شهرستان در جمع اعضای کانون

روز چهارشنبه25 آذرماه به مناسبت روز پژوهش میزبان جناب آقای علیرضا محمدنژاد محقق و نویسنده در شهرستان اشنویه بودیم. این برنامه  با هدف آشنا کردن اعضای کانون با نویسندگان بومی و همچنین آشنایی آنها با نحوه پژوهش و روشهای آن اجرا گردید.

در این برنامه که 14نفر از اعضای نوجوان دختر مرکز اشنویه حضور داشتند,, از نزدیک با معنای تحقیق, روشهای تحقیق, مراحل آن و چگونگی انجام تحقیق از طریق علمی آشنا شدند. اعضا سوالات خود را در زمینه تحقیق  مطرح کردند و همچنین اقداماتی را که تاکنون در اینخصوص انجام داده بودند برای آقای محمدنژاد و دوستانشان بیان کردند.همچنین با دو کتاب از این نویسنده برجسته شهرستان آشنا شدند: راهنمای علمی پژوهش - پژوهش در عمل

در پایان این کارگاه به هر کدام  از اعضا یک موضوع داده شد تا آن را با روش  علمی تحقیق که در کارگاه فرا گرفتند, به اجرا درآورند. 

بازدید اعضای مرکز از کتابخانه عمومی اشنویه

به مناسبت هفته  پژوهش  تعداد15 نفر ازاعضای  نوجوان پسر مرکزاشنویه به همراه مربی فرهنگی از کتابخانه عمومی این شهرستان بازدید کردند؛ در این بازدید اعضا با بخش های مختلف کتابخانه از جمله بخش کودکان ونوجوانان, بخش پژوهش و مرجع و انواع کتابهای مرجع ,,روشهای تحقیق ازطریق سایت اینترنتی و همچنین با نحوه عضو شدن  در کتابخانه آشنا شدند.

برگزاری کارگاه تحقیق در مرکز

به مناسبت هفته پژوهش کارگاهی با موضوع تحقیق و پژوهش برای دانش آموزان  پایه ی ششم ابتدایی در مرکز اشنویه برگزار شد؛ در این کارگاه که تعداد 42 نفر از دانش آموزان پسر حضور داشتند, مربی فرهنگی مرکز درباره تحقیق و روشهای آن , مراحل تحقیق  و انواع منابع پژوهشی برای آنها توضیحاتی را ارائه دادند.

در پایان کارگاه, دانش آموزان به ترتیب به بخش مرجع کتابخانه رفتند و با انواع کتابهای مرجع موجود در کتابخانه آشنا شدند.