این خانه خانه ی ماست

این خانه خانه ی ماست

فعالیتهای مرکز فرهنگی هنری اشنویه
این خانه خانه ی ماست

این خانه خانه ی ماست

فعالیتهای مرکز فرهنگی هنری اشنویه

نقد کتاب " ساچیکو یعنی شادی"

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و در پنجمین روز از این هفته  طی جلسه ای  با حضور اعضای نوجوان دختر کتاب ساچیکو یعنی شادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای نوجوان دختر در طول تابستان این کتاب را مطالعه کرده بودند و در واقع کتاب مورد علاقه آنها بود بنابراین طی جلسه ای اعضا نظرات خود را درباره این کتاب ارائه کردند و کتاب را از لحاظ محتوایی و ظاهری مورد نقد و بررسی قرار دادند.

حضور کودکان پیش دبستانی در مرکز به مناسبت هفته کتاب

در چهارمین روز از هفته کتاب  میزبان کوچولوهای پیش دبستانی اندیشه فردا بودیم با برنامه های : نمایش فیلم ٰ کارگاه سفالگری  ٰو بازدید از کتابخانه و نمایشگاه کتاب

رونمایی از کتابهای تازه رسیده به کانون

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از 10 عنوان کتاب  جدید در مرکز اشنویه با حضور اعضا رونمایی شد؛ کتابهای قصه های فولکلور ایران زمین با لهجه های مختلف کشورمان از کتابهایی هستند که با محتوایی غنی و ارزشمند به قصه هایی کهن و قدیمی و با بازنویسی فارسی پرداخته است که بسیار مورد علاقه کودکان می باشد . پس از معرفی این کتابها ٰ همراه با اعضا کتاب بز ریش سفید از کتابهای ترجمه شده به زبان کردی قصه خوانی شد که اعضا بسیار از آن استقبال کردند.

بازدید دانش آموزان در سومین روز ازهفته کتاب

60 نفر از دانش آموزان مدرسه ابتدایی معرفت در سومین روز از هفته کتاب از کانون بازدید کردند.برنامه ی اجرا شده در این روز:

معرفی کتاب های خوانده شده توسط اعضا برای همکلاسی هایشان و گفتن خلاصه ای از آن

معرفی کتاب وقصه گویی به صورت پاور پوینت

شرکت در کارگاه آسمان نما

بازدید از نمایشگاه نقاشی و آثار اعضا

بازدید از نمایشگاه کتاب

 

دیدار مدیر کل محترم کانون استان و معاون فرهنگی با فرماندار ، امام جمعه و شهردار اشنویه

روز دوشنبه مورخه 1394/08/25  جناب آقای زاهدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان طی هماهنگیهای به عمل آمده با فرماندار و امام جمعه شهرستان اشنویه دیدار کرد.دراین دیدار آقای زاهدی ضمن بیان اهداف کانون به اهم فعالیتهای آن اشاره  و همکاری ایشان را در زمینه پیشبرد هرچه بیشتر این اهداف و خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان خواستار شد.در این دیدار فرماندار اشنویه گفت:  باور ما بر این است که زیربنای فرهنگ هر ملتی کودکان آن جامعه است به همین لحاظ کانون فرهنگ ساز است.حضور کانون در شورای آموزش وپرورش ضروری است.همچنین افزود: از لحاظ محتوایی دست ما را بگیرید ما کانون را از لحاظ مادی حمایت می کنیم.

آقای ترابی بخشدار هم گفت: کودکان روستایی این شهرستان نیاز ضروری به کتابخانه های سیار روستایی دارند.در پایان قرار بر این شد که یک کتابخانه سیار روستایی در اشنویه راه اندازی گردد.

در دیدار با امام جمعه این شهرستان نیز امام جمعه به اهمیت دوران کودکی و هدایت آنان به را ه وطریق خداوندی اشاره کرد و از اهداف و برنامه های کانون استقبال نمود و همچنین افزود : ما  آماده همیاری و همکاری با کانون هستیم.

در نشستی که باشهردار اشنویه در محل کانون برگزار گردید، شهردار اشنویه با حمایت همه جانبه از کانون اعلام آمادگی کردند وهمچنین جهت حصارکشی ساختمان کانون وایجاد فضای سبز در محوطه کانون قول مساعدت دادند.پس از پایان جلسه شهردار اشنویه به همراه مدیر کل محترم بازدیدی از نمایشگاه و کارکاهها و ساختمان کانون به عمل آوردند.

پس از آن جناب آقای زاهدی مدیر کل و خانم آبسوران معاون فرهنگی استان طی یک نشست صمیمی ÷ای صحبت های مربیان و مشکلات آنها نشسته و مربیان نیز از رهنمودهای ایشان بهره مند گشتند. سپس با دانش آموزانی که برای بازدید به کانون آمده بودند عکس یادگاری گرفتند.