این خانه خانه ی ماست

این خانه خانه ی ماست

فعالیتهای مرکز فرهنگی هنری اشنویه
این خانه خانه ی ماست

این خانه خانه ی ماست

فعالیتهای مرکز فرهنگی هنری اشنویه

برنامه بازدید


صبح روز پنجشنبه 1393/05/23 تعداد 36 نفر از اعضای دختر مرکز اشنویه همراه مربیان خود از کارخانه بازیافت پلاستیک شهرستان بازدید کردند.در این برنامه با توضیحات مدیر کارخانه، اعضا با انواع پلاستیک، چگونگی و مراحل بازیافت آنها و همچنین نحوه تبدیل آنها به سبدهای پلاستیکی بطور کامل آشنا شدند. همچنین اعضا بیشتر از پیش به این مسئله آگاهی پیدا کردند که از مواد دورریختنی چگونه و چه استفاده های بهینه ای میتوان کرد.

بعد از بازدید از کارخانه و خداحافظی با کارکنان، همراه با اعضا در پارک فرهنگ جمع شدیم، بستنی خوردیم وبا چوب بستنی ها طرح کانون را روی چمنها باهمکاری یکدیگر نوشتیم و بعد از یک بازی دسته جمعی و با کلی رضایت به کانون بازگشتیم.


روز شنبه 1393/05/25 نیز تعداد 30 نفر از اعضای پسر مرکز  طبق هماهنگیهای قبلی  از کارخانه بازدید نمودند و با روند و مراحل کار آن بخوبی آشنا شدند و پس از آن با هم به پارک فرهنگ رفتیم و با خوردن بستنی و بازی های محلی یک ساعت باقیمانده را بخوبی سپری کردیم.




بچه های کانون به یاد کودکان غزه

صدا کن مرا

صدای تو خوب است 

صدای تو سبزینۀ آن گیاه عجیبی است

که در انتهای صمیمیت حزن می روید

بیا تا برایت بگویم چه اندازه تنهایی من بزرگ است

و تنهایی من شبیخون حجم ترا پیش بینی نمی کرد

و خاصیت عشق این است

حکایت کن از بمب هایی که من خواب بودم ، و افتاد

حکایت کن از گونه هایی که من خواب بودم ، وتر شد

بگو چند مرغابی از روی دریا پریدند

در آن گیرو داری که چرخ زره پوش از روی رؤیای  کودک گذر داشت

قناری نخ آواز خود را به پای چه احساس آسایشی بست

چه علمی به موسیقی مثبت بوی باروت پی برد

که من دچار گرمی گفتارم

وای تمام درختان زیت خاک فلسطین

وفور سایۀ خود را به من خطاب کنید

به این مسافر تنها که از سیاحت اطراف "طور" می آید

واز حرارت" تکلیم" در تب و تاب است.

آرزوی کودکان دنیا برای کودکان غزه: آینده ای آرام، بدون بمب و محاصره


  کودکان کانون امروز با کودکان غزه همدردی کردند و با در دست داشتن شعارهایی،خشم و انزجار خودرا علیه رژیم اشغالگر قدس نشان دادند و اعمال غیر انسانی اسرائیل را محکوم کردند.