این خانه خانه ی ماست

این خانه خانه ی ماست

فعالیتهای مرکز فرهنگی هنری اشنویه
این خانه خانه ی ماست

این خانه خانه ی ماست

فعالیتهای مرکز فرهنگی هنری اشنویه




ای روح بلند عارفانه           فریاد رسای این زمانه

با نام تو نامه رهایی           گردید روان به هر کرانه

این قرن به نام تو مزیّن           گردیده دگر همه فسانه

از نام ‌تو شعر و عشق و عرفان           زد بر دل عاشقان جوانه

اندوه و غم ات مرا شکسته           تا کرد اَجل تو را نشانه

داریم به دل غم فراغت           با آن همه گریه شبانه

خود سینه به آتشی سپردست           کز هجر تو می کشد زبانه

کی یاد تو می رود زخاطر           خرداد بود فقط بهانه

تا اشک زچشم خود فشانم           با خواندن شعر و هم ترانه

بعد از تو همیشه سرد مانده است           هم شهر و همی درون خانه

باشد زغم جدایی تو           هر لحظه به هر کجا نشانه

فریاد زند زجان جماران           چون پیر نشد به آشیانه

در آتش غم نشسته تهران           از خطّ شمال تا خزانه

زآنروی که چهره امام اش           پنهان شده نیست در میانه

رفته است خمینی از بر ما           کی می رود از دل آن یگانه

صابر به شفاعتش امیدی دارد           به جهان جاودانه

 

به مناسبت رحلت جانگداز امام خمینی(ره) اعضای مرکزاشنویه به محل فرمانداری این شهرستان رفته و با درست کردن قاب عکس امام همراه با فرماندار، در سوگ امام نشستند. در ابتدا فرماندار اشنویه ضمن خوشامدگویی به اعضای کانون ، رحلت امام را تسلیت گفتند و پس از قرائت فاتحه، مربیکانون به اجرای آموزش اوریگامی قاب عکس پرداختند که در این برنامه فرماندار شهرستان هم با بچه ها همراهی کردند. در پایان برنامه ، اعضای کانون هدایایی را از دست فرماندار اشنویه به رسم یادبود دریافت کردند

همچنین برنامه های زیر به همین مناسبت در مرکز اجرا گردید:

- فضاسازی توسط اعضا

-قصه گویی

-معرفی شخصیت امام خمینی(ره)

-شعرخوانی توسط اعضا

- فاتحه خوانی




ویژه برنامه ی هفته نجوم در مرکز اشنویه

روز بین المللی نجوم یکی از فرصتهای اصلی برای ترویج دانش نجوم و علاقه مند کردن مردم برای توجه به جهان بالای سر خود است. جهانی شگفت انگیز که همیشه انسان را مجذوب خود می کرده است و در طول تاریخ بارها با رشد و جهش هایی که تجربه کرده است، زندگی ما انسان ها را به سطحی دیگر از نظر معنی شناختی منتقل کرده است. 
هفته و روز نجوم در ایران توانسته است به تجربیات ارزشمندی دست پیدا کند و در حالی که علاقمندان فراوانی را وارد حوزه دانش زیبای نجوم ساخته است و همزمان شرایط حضور ایرانیان در فعالیت های ترویجی علمی را به اطلاع جامعه جهانی رسانده است. در طی سالهای برگزاری هفته و روز جهانی نجوم، ایران 2 بار برنده جایزه ویژه ای از سوی سازمان برگزار کننده این مراسم شده است. 
روز نجوم چیست و چه روزی است؟ و چگونه آن را برگزار کنیم؟ 
در روز نجوم منجمان آماتور و حرفه ای تلاش می کنند عموم مردم را با زیبائی های آسمان آشنا کنند، برخی از مردم تصور می کنند ` علم` چیز پیچده ای بوده و متعلق به دانشمندان است و از ارتباط آن با زندگی روزمره و زیبائی های آن در محیط اطرافشان اطلاعی ندارند. در روز نجوم می توان تا حدی فاصله میان محققان، دانشمندن و مردم را کم تر کرد. 
در برخی از کشورها، یک یا چند روز درهای آزمایشگاهها و رصدخانه ها به روی مردم عادی باز است تا همه مردم بتوانند با فعالیت های علمی از نزدیک آشنا شوند، اما بیشتر رصدخانه ها برای دوربودن از آلودگی نوری و آلودگی هوا و کم کردن اثر جو ، در خارج از شهر و در ارتفاعات بالا قرار دارند و حتی اگر برخی روزها رصدخانه ها پذیرای مردم عادی باشند، مراجعه مردم به رصدخانه ها مشکل است. 
حدود 30 سال پیش داگ برگر پیشنهاد داد به جای اینکه مردم را به خارج از شهرها و مناطق دوردست بکشانیم، بهتر است در روز مشخصی از سال، تلسکوپها را به داخل شهرها و به میان مردم بیاوریم. این گونه بود که روز نجوم متولد شد. 
امروز بیش از 50 کشور روز و هفته نجوم را برگزار می کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز اشنویه نیز در این راستا و در هفته ی ملی نجوم اقدامات و فعالیتهایی را ترتیب دیده بود که گزارش آن به تفصیل تقدیم میگردد:

برای دیدن تصاویر و گزارش مفصل تر به ادامه مطلب مراجعه کنید.



   ادامه مطلب ...

نشستی با حضورکارشناسان درمرکز

روز دوشنبه مورخه 95/03/03 نشستی با حضور کارشناس مسئول محترم فرهنگی سرکار خانم نیکبخت و کارشناس محترم فرهنگی سرکار خانم طاحونی در مرکز اشنویه برگزار گردید؛در این نشست به بررسی عملکردمرکز در سال گذشته، راهنماییهای لازم درخصوص برنامه ریزی و نحوه تکمیل و ارسال آنان، جشنواره رضوی، فضاسازی و ... پرداخته شد و مربیان هم مشکلات خود را بیان کردند واز راهنماییهای ایشان بهره  بردند.